Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Trzeba przyznać, że był to wyjątkowo ciężki dzień dla gry Batman: Arkham City. Rocksteady pokazało wersję demonstracyjną sporej liczbie dziennikarzy na ostatniej konferencji zorganizowanej przez Microsoft na pre-Game Developers Conference w San Francisco. Dzięki temu pojawiło się wiele relacji w sieci. My połączyliśmy wszystkie z nich.

Gotham potrzebuje Mrocznego Rycerza. Przestępcy, lepiej uciekajcie !

Batmana i Gotham City łączy specjalna więź. Na dachach, Mroczny Rycerz jest połączony z duchem miasta. Zna każdy zaułek, każdą kryjówkę idealną dla przestępców, każde niebezpieczne miejsce. Uwięziony w Arkham Asylum, stracił kontakt z miastem. W sequelu, będzie inaczej. To nie Batman został uwięziony w Asylum, to miasto pełne przestępców uwięzione zostało razem z Mrocznym Rycerzem.
Arkham City jest specjalnie przygotowaną dzielnicą miasta Gotham utworzoną przez dyrektora Hugo Strange’a. Tam kryminaliści z Arkham Asylum oraz Blackgate mają teraz swój nowy “dom”. Główni przestępcy zabezpieczyli swoje dzielnice w mieście Arkham i utworzyli własną autonomie. Zaczął się bowiem złoty czas dla przestępców. Ale czy na długo skoro w nocy króluje Mroczny Rycerz?
Aby zapewnić graczom poczucie, że są Batmanem, miasto jest otwarte od samego początku. Każda dzielnica posiada własny zestaw misji. Idź, tam, gdzie tylko chcesz i odkryj wszystkie zagadki, by na samym końcu poznać prawdziwe działania Hugo Strange’a.
Grę rozpoczynamy razem ze wszystkimi gadżetami, które są nam potrzebne. Mamy do dyspozycji wyrzutnie haków, cryptographic sequencer(tym urządzeniem otwieraliśmy drzwi w Arkham Asylum), bat claw, zdalnie sterowany Batrang oraz całą resztę arsenału.
Przedmioty te mogą zostać oczywiście ulepszone, ale najważniejsze jest to,że nie zaczynasz gry całkowicie osłabiony. Miasto to jest dla nas jak wspomnieliśmy otwarte a Batman jest w stanie poradzić sobie z każdym zadaniem. Przyjrzyjmy się jednak bliżej gadżetom Mrocznego Rycerza.
Prawdopodobnie, dwa najważniejsze przedmioty w jego zestawie to peleryna i wyrzutnia haków. Wspinaczka jest najważniejszą sprawą w sequelu pierwszej części gry, dająca nam możliwość dostosowania prędkości z jaką będziemy wspinać się na budynki. Razem z wyrzutnią haków Batman jest w stanie płynnie poruszać się po mieście. Może wspiąć się na bilbordy, krawędzie budynków a nawet złapać się patrolującego miasto helikoptera. Ruchy w Arkham Asylum zostały mocno ograniczone, ale miasto Arkham to zupełnie inna bajka. To jest miasto Batmana, a on przecież stworzył te przedmioty przez lata, by jak najlepiej wykorzystać architekturę Gotham City.
Arkham City jest dosyć rozbudowane. Znajdziemy tutaj podziemie Gotham, które pełne jest starych barów, ciemnych zaułków i niebezpieczeństwa czyhającego na nas na każdym kroku. Mimo iż pokazano jedynie dzielnice Two-Face’a, to trzeba przyznać, że mroczna atmosfera w Arkham jest imponująca. Mapa jest pięciokrotnie większa niż ta, którą widzieliśmy w Arkham Asylum, ale co najważniejsze to miasto żyje własnym życiem.
Gra jest wspaniała, ale posiada pewną wadę. Tryb detektywistyczny nie tylko został ponownie zastosowany, ale również jest częściej wykorzystywany. W czasie 20 minut, wystąpiło sześć okazji do przymusowego użycia tego trybu m.in. ukryte zagadki Riddlera, ukryci przestępcy, uzbrojeni strażnicy itd. Jestem naprawdę zadowolony z tego, że możemy w pełni wykorzystać gadżety Batmana, aby zwalczać przestępczość, ale niestety większość czasu spędzimy używając x-ray goggles.
To trochę do bani, że Batman już od samego początku jest tak cholernie dobry potrafi powalać przeciwników przebijając się przez ścianę, nurkując w powietrzu i lądować jednocześnie łapiąc wroga za gardło, rozbrajać ich i roztrzaskiwać ich głowy batarangiem – polegając jedynie na tym samym, starym trybie detektywistycznym.

Trybu detektywistycznego dość często będziemy używać w grze.

Dość często przyjdzie nam używać trybu detektywistycznego w grze.

Skończmy jednak narzekać na tryb detektywistyczny i przejdźmy dalej. Stworzono nowe gadżety dla Batmana, uwzględniając Cryptographic Sequencer. Gdy chcemy go użyć na ramieniu Batmana wysuwa się mały holograficzny panel umożliwiając nam wykrycie sygnałów i podsłuchanie jakie zadania wykonuje uzbrojona ochrona(mowa tutaj oczywiście o grupie Tyger, która patroluje miasto).
Skoro zahaczyliśmy o tryb walki to na wstępie trzeba zaznaczyć, że przypomina ten z Arkham Asylum, w którym to Batman płynnie zmieniał cel umożliwiając szybką eliminację grupę przestępców. Teraz jednak posiada więcej sztuczek. Bat Claw umożliwia nam złapanie przeciwnika i przyciągnięcie go do czekającej już na niego pieści. Nowe ciche nokauty pozwalają na efektowne usypianie przeciwników, a sekwencje ciosów są teraz jeszcze bardziej brutalne.
Batman Rouge Gallery(Galeria przestępców) jest tak samo ważna do identyfikacji wrogów w Gotham. Im bardziej przestępcy są aktywni, tym ostrzej Batman ich atakuje. W Arkham City aktywność ta dojdzie do ekstremum. Dwie Twarze próbuje wrzucić Kobietę Kot do zbiornika z kwasem w opuszczonym budynku sądu, natomiast Jokerowi prawie udaje się zabić Batmana. Jest to właśnie pierwszy rozdział gry. Jeżeli zależy wam na szczegółach tego wydarzenia. To zapraszamy was do specjalnie przygotowanego artykułu o pierwszych 30 minutach gry. Ale wróćmy znów do relacji. Źli kolesie dalej próbują uprzykrzyć innym życie, lecz Mroczny Rycerz stara się ich szalone plany jak zwykle pokrzyżować.
Pomimo tego, że klimat gry jest mroczny, są pewne dowody, iż występuje pewien Easter Egg. W czasie gry spotykamy paplającego Calendar Mana uwięzionego w klatce. Mówi na temat dnia Św. Patryka oraz zbrodni jaką wtedy popełnił, lecz nie zdradza żadnych szczegółów. Kiedy wejdziemy do gry w dniu Św. Patryka (w realu jest to 17 marca a więc patrząc na datę premiery będzie to 12 marca 2012) Calendar Man zdradzi nam wszystkie szczegóły na temat jego zbrodni popełnionej w tym dniu. Prawdopodobnie dotyczyć będzie ona każdego święta w roku (inne święto, inna opowieść). Trzeba przyznać, że takie małe detale pozwalają nam zupełnie inaczej spojrzeć na grę. Nie mamy pojęcia jak wiele wprowadzono takich detali w całej grze, ale jeśli Calendar Man jest tylko małym przykładem, wtedy to Batman: Arkham City będzie prawdziwą gratką dla fanatyków Gacka.

 

Podsumujmy najważniejsze informacje:

Zbrodnia w dniu Św. Patryka

Wiedzieliśmy, że Calendar Man wystąpi w Arkham City. Dzięki zapowiedzi GDC wiemy o czym będzie mówił. Podczas wizyty w jego celi, przecwinik Mrocznego Rycerza wspomina o przestępstwie, które popełnił w jakieś święto. W wersji demonstracyjnej widzimy go paplającego na temat zbrodni w dniu Św. Patryka. Wiemy, że Rocksteady lubi robić sobie z nas żarty, lecz jeśli informacja ta jest prawdziwa, to powinniśmy odwiedzić go w dniu 17. marca w 2012 roku, by dowiedzieć się dokładnie co zrobił w tym
dniu.

Chwytanie się helikoptera

“Gdy w pobliżu pojawi się helikopter, Batman może wystrzelić hak w jego stronę przyczepiając się do niego i poruszając się razem z nim. Pozwala to na szybkie podróżowanie po mieście. Przy wykorzystaniu trybu detektywistycznego możemy obserwować miasto w poszukiwaniu nagród Człowieka Zagadki (niektórzy przeciwnicy powiedzą nam gdzie znajduje się nagroda dopiero po ich przesłuchaniu) lub w ratowaniu niewinnych mieszkańców, którzy w jakiś sposób znaleźli się w mieście wariatów “– GameSpot.

Będzie istniała możliwość chwytania się patrolującego okolice helikoptera. To pomoże nam swobodniej zwiedzać miasto.

Będzie istniała możliwość chwytania się patrolującego okolice helikoptera. To pomoże nam swobodniej zwiedzać miasto.

Nowi aktorzy podkładający głosy
„Fani Batman: The Animated Series mogą być rozczarowani słysząc, że Richars Moll oraz Adrienne Barbeau nie będą użyczać głosów takim postaciom jak Dwie Twarze czy Kobiecie Kot. Co ciekawe, Barbeau użyczyła głosu w Arkham Asylum jednemu z doktorów uratowanych przez Batmana.
Zaskakująco Arleen Sorkin nie użyczyła głosu Harley Quinn w demo, które widzieliśmy. Przedstawiciele Rocksteady nic nie odpowiedzieli na ten temat dając nam do zrozumienia, ze raczej już jej nie usłyszymy w Arkham City. Głos, który usłyszeliśmy, był dosyć dobrą imitacją, jednak nie aż tak dobrą jak oryginał.” – 1Up.

Brak Arleen Sorkin zasmuci zapewne fanów Harley Quinn.

Brak Arleen Sorkin zasmuci zapewne fanów Harley Quinn.

Odebranie rozpaczliwego sygnału
Nie tylko Catwoman potrzebuje pomocy podczas oglądania przygotowanego dema. Gdy odkrywamy miasto w trybie detektywistycznym okazjonalnie możemy otrzymać wiadomość z informacją, że „Osoba w
potrzebie” została zlokalizowana. Informacja ta może pochodzić z sygnału GCPD do którego mamy teraz dostęp. Gdy zaakceptujemy sygnał przejdziemy do nowej misji.

Niespodzianka GDC

„Grupa tworząca Arkham City zapowiedziała niespodziankę na konferencję w następnym tygodniu. Nie powiedzieli dokładnie co to za niespodzianka, lecz wiemy że będzie ona dotyczyć częstotliwości radiowych. Pokazano nam w grze billboard, który zawierał zagadkę z tekstem: Włącz i nastrój zanim zrobi to ktoś przed tobą: 275.00 325.00.” – 1Up.
Jak widzicie relacja zaskoczyła bardzo pozytywnie wielu dziennikarzy również i nas. Do stworzenia tego artykułu użyliśmy informacji z takich stron jak:

IGN GameSpot 1UP
Witkos
Riko