Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Czuć się jak Batman. To coś, co Rocksteady bardzo dobrze zaprezentowało w Arkham Asylum, przy czym wiele innych deweloperów poległo. Przepiękne sztuki walki, falująca peleryna – to miano na bohatera Gotham – wszystko było idealne.
Ale co nowego zobaczymy w sequelu gry? Wszystkie oczy skierowane są na autora z siedzibą w Wielkiej Brytanii, wyzwanie dla Arkham City jest bardzo wysokie, lecz pewny siebie, ambitny sequel zabiera wszystko z oryginału, opiera się na tym i pewny nadziei – poprawia go.

Asylum zużywa kilka bloków miasta i jego mieszkańcy są wolni, aby szaleć na ulicach. Batman, co zrozumiałe, był na miejscu, obawiając się, że męty z więzienia zaczną wypływać do miasta.
Wygląda na to, że straszny scenariusz może niebawem stać się rzeczywistością dzięki starym “przyjaciołom” Batmana, mowa tu o Jokerze i Two-Face.

“Arkham City usytuowane jest w rozległym, opuszczonym terenie Gotham”, wyjaśnia Bill Green, główny projektant. “To odzwierciedlenie w wielkości i skali. Nowe środowisko jest około cztery-pięć razy większe niż Arkham Island”.
Projekt Arkham Asylum był mocną częścią oryginalnego uroku – czy sequel straci wpływ na większą skalę bardziej otwartego środowiska?
Sefton Hill wyjaśnia: “Naszym celem nigdy nie było po prostu zrobienie większej gry, lecz lepszej gry”.

“Jednym z naszych kluczowych sukcesów w projektowaniu i rozwoju Batman: Arkham Asylum było stworzenie intensywnej atmosfery. Skupiający się na rozgrywce Arkham City daje graczowi szansę wznieść się na ulicach Gotham i wybrać szereg różnych opcji rozgrywki; naszymi głównymi celami są: utrzymanie tego samego stopnia intensywności oraz dbałość o szczegóły, które to były istotną częścią pierwszej odsłony gry.”

Nowe “super-więzienie” jest domem dla wszystkich byłych więźniów Asylum oraz Blackgate Prison. “Jest tylko jedna zasada w Arkham City”, mówi Hill – “Każda próba ucieczki kończy się likwidacją. Aby przetrwać, więźniowie utworzyli gangi i fałszywe sojusze z różnymi mistrzami przestępczości.”

Nowe umiejętności Batmana wydane dla sequela gry zostały zaprojektowane specjalnie w celu uzupełnienia jego nowego środowiska. Każda nowa umiejętność musi idealnie pasować do jej przeznaczenia – Rocksteady ciężko pracowało, aby uzyskać właściwą równowagę w pierwszej grze, i jeden zły ruch morze przyczynić się do zachwiania balansu.

Green wyjaśnia: “Chcieliśmy wyposażyć Batmana w rozbudowany zakres umiejętności nawigacji, aby umożliwić odkrywanie nowych terenów miasta w bardziej płynnym i szybszym stylu niż kiedykolwiek wcześniej”.
Istnieje możliwość ześlizgiwania się, chwytania się krawędzi i ‘nurkowania’ na wielopoziomowe dachy i alejki. Nowy power-dive to tylko jeden z przykładów nowości dla Batmana, które przyczyniły się do ewolucji zestawu ruchów.
“Batman może swobodnie szybować po całym mieście i skanować ulice, bądź włamać się do jakiegoś budynku w każdej chwili. Pozwala to graczowi na zaatakowanie bandy przeciwników z zaskoczenia”.
“Podobnie czuliśmy, że ważne jest, aby rozbudować gadżety i sprzęt, które Batman miał pod koniec pierwszej części gry. Chcieliśmy pozostać wiernymi do ciągłego charakteru fabuły, dlatego gracz w trakcie rozpoczęcia rozgrywki w Arkham City nie będzie zaczynał od zera.”

Gracz będzie miał także możliwość korzystania z zip-line (linka, po które będzie można “latać” od budynku do budynku). Poprzez utrzymywanie rytmicznego używania zip-line – mechanizm podobny do spadochronu w Just Cause – będzie można przemieszczać się po mieście bez dotykania ziemi. Zarówno używanie zip-line, jak i zwykłej liny pozwoli na ciche poruszanie się na dużych obszarach.
Ale to nie wszystko. Kobieta-kot. Nie będzie ona po prostu przeciwnikiem dla Batmana. Jedna ze scen pokazuje, jak Batman ratuje ją z rąk Two-face’a, po czym para ucieka razem; pozornie w zmowie.
Animacje Catwoman – gdy, na przykład używa zip-line – są podejrzanie podobne do tych Batmana, czyżby nawiązuje to do funkcji co-op’a? Oczywiście Rocksteady pozostaje małomówne.

Nowe funkcje trybu detektywa obejmują analizę trajektorii pocisku, aby znaleźć gniazdo snajpera, który jest na usługach Jokera. Ale co z walką? To wciąż ten sam, płynny i prosty system jak poprzednio, jednak z kilkoma usprawnieniami. Teraz można złapać przedmiot rzucony w stronę Batmana – na przykład nóż – i odrzucić go w stronę przeciwnika. Są też nowe ‘beatdowns’y’, które pozwalają wyzwolić wszystkie swoje siły na jednego wroga (skuteczne na dobrze uzbrojonych strażników) w postaci ‘lawiny’ ciosów.
Oczywiście wybuchowy żel z pierwszej części gry nie będzie już służył tylko do wysadzania ścian i odkrywania sekretnych miejsc; można teraz używać go w walce, w celu powalenia swoich przeciwników.
Warto zauważyć, że Arkham City nie jest grą “free-roaming” osadzoną w wielkim mieście w stylu GTA. Słynne zwracanie uwagi na szczegóły będzie nadal dominujące – jeśli nie bardziej – i nacisk zostanie położony na tworzenie realistycznych szczegółów w mnóstwu przypadkowych miejscach.
Według Seftona Hilla, każdy obszar miasta będzie miał swoją historię, a jej odkrywanie będzie nagradzane. Wciągające zagadki Riddlera zagoszczą również w sequleu, i można się spodziewać mnóstwa rozrywki podobnej do ostatniego “Spirit of Arkham”.

źródło www.computerandvideogames.com

Thakan.