Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Jeden z dziennikarzy zapytał – „Czy w drugiej części gry zobaczymy misje ze Strachem na wróble tak jak te z Arkham Asylum?”
„Czy spodobały ci się misje ze Strachem na wróble?” odpowiada Dax Ginn. „Nam tez się podobały. Czy nie byłeś zadowolony gdy okazało się, że nie wiedziałeś nic na temat misji ze Strachem na wróble zanim zacząłeś grać w Arkham Asylum? Gdyby były one częścią kampanii reklamowej nie wywarłyby na graczach takiego wrażenia.”
Największą różnicą pomiędzy Arkham City a jego poprzednikiem jest to, że gracz ma o wiele więcej swobody. Po 18 miesiącach pomiędzy akcją w obu grach, Quincy Sharp, dyrektor Arkham Asylum, został mianowany burmistrzem Gotham City. Jego jedną z pierwszych decyzji było przeniesienie wszystkich więźniów do Arkham City. Obserwujący wszystkie wydarzenia Batman, wiedział, że będzie musiał stawić czoła niebezpieczeństwu, które będą czyhały na niego w nowej dzielnicy miasta.
Arkham City jest również pięciokrotnie większy niż Asylum i jest otwarty dla graczy od samego początku. „Wszystko co jest pod gołym niebem jest otwarte dla gracza.” Tłumaczy Dax. „Nikt nie mówi Batmanowi, gdzie ma iść, więc jest to dla nas bardzo ważne, aby dać wam wolność wyboru od samego początku. Wnętrza budynków są zamknięte, lecz gdy będziemy robić postępy chronologicznie, będą się otwierać.”

Trzeba przyznać, że levele ze Strachem na wróble to jedne z najlepszych momentów gry Batman: Arkam Asylum

„Naszym celem było ustosunkowanie się w stronę gracza i pozwolenie mu na zdecydowanie co będzie w danej chwili robił. Zbudowanie fabuły w Arkham Asylum było bardzo proste, ponieważ gra była liniowa. Arkham City nie jest grą w stylu sandbox, ale również nie jest liniowa – znajduje się ona gdzieś pośrodku.”
„To czego nie chcieliśmy zrobić, to zrujnowanie tempa gry nudnymi misjami, które gracz musiałby kolekcjonować, gdy jednocześnie Gotham płonie – Batman nigdy takiego czegoś by nie zrobił. Mamy do dyspozycji ścisły rdzeń narracyjny, a misje jasno wytyczają nam drogę; przedzierając się przez nie otrzymujemy nowe możliwości, to od nas zależy w jakiej kolejności te misje będziemy wykonywać np.czy odbierzemy telefon od Zsasz’a, a następnie go pokonamy, czy odnajdziemy informatora by zdobyć od niego garść informacji.”
Batman jest w stanie poruszać się po terenie poprzez wspinaczkę po budynkach, używając Batclaw, który umożliwia mu chwycenie się krawędzi budynków i wznieść się jeszcze wyżej. Potrafi nawet chwycić się płozy helikoptera i obserwować miasto z góry.
„Jeśli latasz wokół miasta szukając potyczki, możesz usłyszeć wiele dialogów, które czasami mogą być dla nas przydatnymi informacjami. Ilość tych dialogów jest bardzo duża. Wymyślenie oraz nagranie ich było dla nas dużym wyzwaniem, ale ostatecznie udało nam się to zrobić w ostatnią środę.”
„Ciągle spoglądamy na Arkham Asylum i staramy się upodabniać do niej Arkham City. Ten sam styl postaci, walk oraz ruchów; pokrywają się, ale w jaki sposób one ewoluowały jest bezpośrednio połączone do nowych wyzwań, którym Batman musi stawić czoło.”
To samo dotyczy również Trybu Detektywistycznego. Niektórzy gracze mieli mieszane uczucia ponieważ czuli jakby przegapiali wspaniałą grafikę gry, pomimo iż było to przydatne urządzenie.
„Wiele osób uważa, że tryb detektywistyczny jest jedną z niewielu negatywnych cech, które posiada Arkham Asylum. Reakcja graczy na temat trybu, była bardzo interesująca, tak samo jak pytania co zamierzamy z nim zrobić dalej. Batman jest detektywem, więc usunięcie trybu detektywistycznego jest dla nas niemożliwe. Pozwala on nam na dokonanie obserwacji otoczenia w wolniejszym tempie.”
„Często rozmyślaliśmy, czemu ludzie tak negatywnie go oceniają. Gracze chcieli, aby to była w pewnym rodzaju zabawką, tak jak Batclaw. Nie zbalansowaliśmy go poprawnie, więc był bardziej korzyścią, niż zabawką, ponieważ dał wam wiele przydatnych informacji. W ten sposób rozumujemy tą całą falę krytyki. W Arkham City tryb detektywistyczny stał się narzędziem pomocnym.”
Przed zakończeniem wywiadu, jeden z dziennikarzy spytał, czy Rocksteady zastanawiało się nad stworzeniem gry, która będzie adaptacją filmu „The Dark Knight Rises”.

 

Dark Knight Rises to kolejny film Nolana o Mrocznym Rycerzu

„Christopher Nolan to fascynujący człowiek i była by to dla mnie wielka przyjemność spotkać się z nim i porozmawiać na temat jak mogłoby to wyglądać. Ale to co otrzymujemy od licencji z wytwórnią komiksów jest wolność w kreowaniu postaci i tworzeniu dla nich fabuły. Nie jesteśmy przywiązani do jednej narracji. Nie mówię, że nigdy nie stworzymy gry bazującej na filmie, ale jak na razie, patrząc z perspektywy kreatywności, nie tym chcielibyśmy się zająć.”
Źródło: PSBlog