Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Shefton Hill
Szef studia Rocksteady – Sefton Hill spotkał się z chłopakami z GamesTM w celu omówienia walk z bossami, pojazdów oraz niektórych pobocznych elementów z gry Batman Arkham City.

“Kiedy zaczęliśmy przygodę na Arkham Asylum, nasze studio miało zrobić grę tak autentyczną jak to możliwe, a zarazem dającą przyjemność z rozgrywki. Takie same zadanie postawiliśmy sobie wobec Arkham City.”

“Każda decyzja, jaką podejmiemy opiera się na Batmanie oraz tym, co on sam by zrobił: czy ta gra całkowicie odzwierciedla postać Batmana? Ponadto wchodząc w świat Arkham City, chcieliśmy zrobić ten sam krok, jak przy produkcji Arkham Asylum. Rzuciliśmy sobie wyzwanie. Wewnętrznie, chcieliśmy zrobić ten sam krok co poprzednio, a ogromnym wyzwaniem dla nas było umieszczenie Batmana na ulicach Gotham. Jak to jest przemierzać ulice Gotham i pokonywać złoczyńców? To jest ta myśl, która nas podekscytowała.”

“Jako studio, nie jesteśmy tak naprawdę nakręcani poprzez unowocześnianie technologii i silnika gry. Jesteśmy studiem od rozgrywki, więc naszym głównym celem jest wydanie lepszej gry o Batmanie. Zawsze chodzi o nasze pragnienie, aby stworzyć lepsze doświadczenie dla graczy.”

Sefton Hill o pojazdach
“Ten temat jest naprawdę zabawny. Tak naprawdę nie ma żadnych grywalnych pojazdów w grze, ponieważ to, na czym tak naprawdę się skupiliśmy jest Batman we własnej osobie. Widzimy go jako nadzwyczajny pojazd. Nasz model jazdy skupił się na Batmanie. Oczywiście, jesteś teraz na znacznie bardziej rozległym terenie niż w pierwszej odsłonie gry, więc częścią naszego rozwoju jest rozszerzenie możliwości nawigacyjnych Batmana, poprzez dodanie różnych sposobów przemieszczania się, jak na przykład wykorzystanie chwytaka. To był ogromny element rozwoju, by odzwierciedlić umiejscowienie Batmana wewnątrz dzielnicy Gotham City. Naszym celem było rozszerzenie Batmana jako postaci, a nie dodanie mnóstwa różnych pojazdów.”

Sefton Hill o walce
“Nie chcemy całkowicie zmieniać obecnego systemu walki, ponieważ dostaliśmy o nim wiele pozytywnych opinii od ludzi, którzy grali w pierwszą odsłonę gry. Coś co chcieliśmy zrobić, to stworzyć system, który łatwo dotrze do ludzi, jednak będzie bardziej efektywny. Chcieliśmy czerpać z tego systemu i go rozwinąć, i zrobić drugą iterację Freeflow zamiast robić zupełnie nowy system walki.”
“Dodajemy masę nowych ruchów dla Batmana. Mamy ‘beatdown’, który jest zdolnością do szybkiego, skoncentrowanego ataku na wroga; mamy specjalne tereny do walki, w których możesz rozbijać wrogów na ścianach; mamy liczniki combo, w których wrogowie mogą zaatakować cię kilka razy pod rząd, wiele z nich może zaatakować na raz i możesz bez problemu ich wszystkich pokonać; możesz użyć ataków powietrznych, gdzie odbijając się od wroga, atakujesz następnego; można również sparować atak rzucając przedmiotem z powrotem w przeciwników. Więc tak naprawdę powiększyliśmy liczbę ruchów, które gracz może wykorzystać w walce. Dodatkowo możemy teraz używać wszystkich gadżetów do ataku.”

Sefton Hill o frakcjach
“Zróżnicowanie przestępców jest naprawdę ciekawe. Po tym wszystkim, jak wszyscy z nich uciekli z Arkham Asylum, myślisz, że będzie to przyczyną chaosu, ale do tego nie doszło. Joker zatrudnił określoną liczbę złoczyńców. To samo zrobił Dwie-Twarze i inni super-złoczyńcy Arkham City. Więc wszyscy przestępcy będą pracować, aby wspierać ich własnego szefa, który ich prowadzi. Działania gracza w głównych wydarzeniach historii będą wpływać na świat Arkham City, także na jego strukturę i hierarchię gangów. Chcieliśmy, aby to było ważnym aspektem gry.”

Sefton Hill o misjach pobocznych
“Jedną z najważniejszych rzeczy, które chcieliśmy zrobić, była idea wprowadzenia w dowolnym momencie gry pobocznej misji. Te, są nowym i dużym elementem Arkham City, chociaż masz główny wątek, w każdej chwili możesz podjąć się opcjonalnej misji pobocznej. W większości polegają one na likwidacji różnych złoczyńców, którzy są zamknięci w Arkham City. Mamy opowiedzieć swoją historię, jak się tutaj znaleźliśmy oraz jak Batman współdziała z niektórymi postaciami, jak np. Zsaszem. Można ominąć te zadania, jednak można dowiedzieć się czegoś więcej o świecie gry, jak również zarobić dodatkowe XP i nagrody wykonując te questy.”

Sefton Hill o złoczyńcach
“Jesteśmy naprawdę zepsuci. Jesteśmy banalni jak dziecko w sklepie z cukierkami, ponieważ istnieje tak wiele wspaniałych czarnych charakterów do wyboru. Jednak historia i postacie są dla nas bardzo ważne, że zamiast dodawać do gry masę złoczyńców, chcemy umieścić ich niewiele, lubimy ich, pytamy się, jaka historia jest najlepsza i najbardziej interesująca. Możemy powiedzieć, że wybieramy czarne charaktery, które mogą zakwestionować Batmana i dać najlepsze dramatyczne sceny dla historii umieszczonej w grze.”
“Robimy grę dla fanów Batmana, ale również jako wspaniałe wprowadzenie do Batmana dla tych, którzy nie są jeszcze zaznajomieni z każdym aspektem tego uniwersum. Wprowadzamy takie postacie, aby upewnić się, że gracz rozumie kim są, co ich motywuje i odróżnia. Na wszelki wypadek robimy wiele testów na ten temat. Nie wrzucamy wiele postaci na dysk bez zrozumienia kim oni są. Nie staramy się po prostu umieszczać tak wiele postaci ile zdołamy do świata gry; wybieramy te, które opowiedzą najlepszą historię. Każda postać nie będzie umieszczona w grze bez powodu.”

Sefton Hill o walkach z bossami
“Walki z bossami w Arkham Asylum były naprawdę ciekawe. Pracowaliśmy nad nimi trochę za późno, więc pierwszą rzeczą, jaką chcieliśmy zrobić dla Arkham City było wczesne rozpoczęcie pracy nad nimi. Skupiliśmy się na tym, aby każdy z tych przestępców rzucił wyzwanie Batmanowi, w tym, w czym oni są najsilniejsi. Batman jest potężny, jednak ci ludzie będą używać tego co robi z nich kogoś specjalnego, i za pomocą tych umiejętności będą próbowali pokonać Batmana. Spędziliśmy dużo więcej czasu na przygotowaniu tych walk. Mamy kilka świetnych walk z bossami czekających w kolejce oraz tych naprawdę zaskakujących.”
“Odkąd każdy jest wewnątrz miasta, Arkham City technicznie jest więzieniem, więc Batman nie może aresztować ludzi i ich ‘zapuszkować’. Tworzy to interesującą dynamikę między Batmanem i złoczyńcami. W świecie gry umieszczeni są także przyjaźni ludzie, jak np. grupa oferująca pomoc medyczną dla innych, ale są też ludzie, którzy mają własne plany i wyznaczają dla siebie teren. Batman będzie miał za zadanie przejść obok nich i przeżyć. Będą też ludzie, których cele mogą pokryć się z celami Batmana, więc myślę, że te aspekty nadają interesującą dynamikę tej grze.”

Sefton Hill o Robinie
“Tak, myślę, że możesz o niego zapytać. Nie ma dla niego żadnej burzliwej przeszłości, ale naprawdę czuję, że niektóre z najnowszych iteracji tego bohatera z uniwersum komiksu o Batmanie są naprawdę interesujące. Naprawdę, nie chcę mówić czegoś więcej na ten temat.

źródło: http://arkhamcity.co.uk.

Thakan.