Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Sarah May oraz Dax Ginn z Rocksteady razem podjęli się próby odpowiedzenia na najbardziej ciekawe pytania umieszczone w postach przez użytkowników forum społeczności gry Batman: Arkham City. Pragniemy zaznaczyć, że przed nami będą kolejne serie pytań do twórców, ArkhamInfo będzie je tłumaczyć dla was na bierząco. Odpowiedzi na każde pytanie z pierwszej serii umieściliśmy poniżej!

Czy możemy spodziewać się nowych rodzajów przeciwników oprócz standardowych oprychów, z którymi będziemy mogli się zmierzyć?
Właśnie dlatego wprowadziliśmy zbrojne siły o nazwie “Tyger” pod przewodnictwem Hugo Strange’a. Jest to dobrze wyszkolona jednostka specjalna: posiadają karabiny, skoordynowaną komunikację, wsparcie z powietrza i inne wyposażenie(pałki).

Widzimy jak położenie zmieniło się z więzienia na otwarte slumsy, czy powiesz nam jakie kroki podjęliście do stworzenia jednakowo unikatowego i bogatego w detale środowiska?
Chcieliśmy, aby świat gry został zbudowany z taką samą uwagą jak w Batman: Arkham Asylum. Przy tak dużej grze była to ogromna praca dla grupy grafików, ale zobaczycie, że poruszanie się po świecie Batman: Arkham City będzie dla was niesamowitym uczuciem.

Czy zespół pokazując scenariusz Paul’owi zmienił dialogi i dodał bardziej „Batmanowy” język? Czy może współpracowaliście ze sobą?
Musze przyznać, że nasza współpraca z Paul’em jest twórcza i układa się niezwykle dobrze. Historia została stworzona przez Paul’a Dini’ego oraz Paul’a Crocker’a. Paul jest głównym autorem narracji i przy współpracy z Rocksteady udało nam się stworzyć niesamowitą fabułę.

Kim był ten przerażający gość w celi w pierwszej grze (gdzie dyrektor Sharp był umieszczony oraz zamknięty w pobliskiej celi Clayface). Czy był to zwycięzca jakiegoś konkursu organizowanego w tamtych dniach?
„Przerażający gość” był zwycięzcą konkursu zorganizowanego w trakcie tworzenia Batman: Arkham Asylum. Nagroda? Dożywocie w Arkham Asylum 😉

Czy w grze występują inne gadżety lub nowe techniki walki, które jeszcze nie zostały wymienione? Nowe sposoby użycia Bat Claw lub czegoś innego? Jeśli nie możecie na ten temat nic powiedzieć, to czy będzie to kiedykolwiek przed premierą zapowiedziane?
Z pewnością jest więcej nowości związanych z systemem walki do zapowiedzenia, ale jak na razie pokazaliśmy tylko w jaki sposób można użyć Bat Claw podczas walki i mówiliśmy jak może zostać użyty również wybuchowy żel. Ze wszystkimi dostępnymi gadżetami, które możemy użyć w różnoraki sposób, przy użyciu wyobraźni odkryjesz, że jest wiele sposobów na zakończenie ulicznej walki.

Jaki jest twój ulubiony zespół?
Osobiście nie potrafię wymienić jednego zespołu. Dorastałam w latach 80-tych, gdzie królowała muzyka synth i nie wydaje mi się, że przyzwyczaiłam się do muzyki współczesnej.

Czy tym razem, głos Kevin’a Conroy’a będzie brzmiał mroczniej i bardziej przerażająco?
Zbudowaliśmy i stworzyliśmy wszystko w tej grze przejrzyście i płynnie zaczynając od tego gdzie kończy się Batman: Arkham Asylum, więc tym razem praca Kevina odbija się od presji jakiej Batman będzie musiał sprostać w Batman: Arkham City.

Jak wygląda typowy dzień w studio Rocksteady? Kiedy zaczynacie, czy zawsze z samego rana jest wielkie spotkanie, w którym to omawiacie co każdy z was robi dzisiejszego dnia?
Mamy spotkania w pełnej drużynie co kilka tygodni aby upewnić się, że wszystko idzie zgodnie z planem, ale większość codziennych spotkań składa się z 4-5 osób. Ważniejsze sprawy są omawiane w specjalnym pokoju – Jaskini Nietoperza.

Czy dobrze się bawicie od czasu do czasu?
Studio pracuje niesamowicie ciężko, aby zapewnić, że Batman: Arkham City będzie fantastyczną grą na którą to zasługuje. Nasza pasja do tej serii jest niesamowita, i nie miałem pojęcia ile miłości każdy z nas wkłada do tych postaci. Odbija się to na tym jak wspaniale idzie nam nad nią praca i mogę obiecać, że pomiędzy ciężką pracą jest odrobina czasu na śmiech i zabawę.

Jak „hobnobs”(ciastka) wpłynęły na schemat gry? I czy są czekoladowe?
Czekolada w każdej formie znajduje się w samym źródle rozwoju 😀

Czy zawsze podobały ci się gry wideo? Czy zawsze chciałeś pracować w przemyśle gier a może kiedyś pragnąłeś zakończyć pracę? Jak się do niej w ogóle dostałeś?
Osobiście pokochałem gry wideo odkąd rodzice kupili komputer BBC i poznawałem jego funkcje. Od tamtego momentu zaczęłam grać i odkryłem, że fabuła może wywołać prawdziwe uczucie zawału (FF7), zdrady (Bioshock) oraz niesamowite momenty innowacji, które mogą prowadzić do czystej przyjemności (Mirrors Edge). W przemyśle tym jestem od sześciu lat i nadal kocham gry tak samo jak w pierwszym dniu mojej pracy. Jestem stuprocentowo dumny z tego, że mogę tu pracować.

Kim jest Luke Oliver?
Tajemniczy Luke Oliver jest synem jednego z naszych artystów – który stworzył koncept alei (numer 10), którą możecie zobaczyć tu: ARTY.

Czy w waszych oczach (scenarzystów, autorów gry i reszty grupy) Batman: Arkham City jest lepszy, bardziej ekscytujący, głębszy niż Batman: Arkham Asylum?
Jesteśmy dumni z pracy jaką włożyliśmy w Batman: Arkham Asylum. Rozszerzyliśmy kluczowe elementy gry i stworzyliśmy nowe funkcje, które wg. nas zachwycą graczy w momencie, w którym w końcu będą mogli zagrać w Batman: Arkham City. Batman: Arkham City rozwieje wszystkie wątpliwości.

Czy tryb wyzwań powróci?
Tak, tryb wyzwań powróci i będzie zawierał nowe interesujące cechy, na temat których będzie mowa już niedługo.
Ile godzin ekipa deweloperska śpi dziennie? Czy czasem śpią w pracy? Jak dużo kawy piją i jakiej marki?
Każdy w studio poświęca czas Batman: Arkham City, więc mamy dużo godzin ciężkiej pracy i staramy się w nią włożyć wiele miłości aby stworzyć jak najmniejszą scenę. Definitywnie moglibyśmy się bardziej wysypiać, ale jak dotąd nikt nie zamienił się w zombie. Podejrzewam że jest kilku członków zespołu, którzy byli poważnie uzależnieni od kawy przez wiele lat!

W wielu miejscach w Batman: Arkham Asylum, porozrzucane są obrazki na podłodze i są to te same zdjęcia z twarzą dziwnie wyglądającego gościa. Kim on jest?
Ten dziwny gość jest jednym z naszych producentów w Rocksteady. I tak naprawdę jest on tak samo dziwny w rzeczywistości!
Moje pytanie dotyczy Stracha na Wróble. Czy pojawi się on w grze? Nawet jeśli jest to tylko epizod?
Bardzo chciałabym odpowiedzieć na to pytanie, ale nie mogę.

Czy przypadkowi włóczędzy pukają czasami do drzwi?
Tylko deweloperzy, którzy czasami wyglądają jak włóczędzy.

Jakie jest najczęstsze imię występujące w grupie tworzącej grę?
David

Czy będą jakieś bonusy w grze jak rysunki itd. za odkrycie zagadek Człowieka Zagadki lub za inne osiągnięcia?
Tak

Mam nadzieję, że zrobię kolejny wywiad już niedługo. Jeśli nie odpowiedziałam na twoje pytanie umieść je następnym razem.
Źródło. Community.BatmanArkhamCity.com
Witkos.