Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Witam wszystkich.
Jak dobrze wiecie premiera Batman: Arkham City zbliża się do nas nieubłaganie, wielu z was chciało się czegoś dowiedzieć na temat osób podkładających głosy nowym postaciom w grze.
Najbardziej ciekawiło nas to, kto użyczył głosu Harley Quinn:
Pytanie: Czy Arleen nadal, będzie użyczać głosu Harley? Jeśli nie, to kto ją zastąpił?
Odpowiedź: Nie. Głosu Harley Quinn w Batman: Arkham City użyczyła Tara Strong.
Miałam szczęście odbyć wywiad z tą utalentowaną osobą i porozmawiać o jej wcześniejszych doświadczeń związanych z Batmanem oraz jej pracy przy Batman: Arkham City.
Pytanie: Harley przeszła długą drogę od animowanej serii, czy Twoim zdaniem w jakiś sposób się zmieniła?
Odpowiedź: Myślę, że ona, tak jak wiele innych postaci w uniwersum Batmana, stała się bardziej cwana, a jej pułapki stały się bardziej wyszukane, nie tracąc przy tym swojego charakteru.
Pytanie: Jak bardzo różni się Harley od Huntress której użyczałaś głos w Batman: Odważni i bezwzględni?
Odpowiedź: Tworząc postać Harley Quinn był to dla mnie wielki honor, którego nie mogłam zlekceważyć. Jej postać ma już swój rozpoznawalny głos i charakter, który definitywnie szanuje. Huntress jest kompletnie inną postacią, którą sama mogłam tworzyć od początku.

Pytanie: Jakie masz zdanie na temat roli Harley w Arkham City?
Odpowiedź: Harley Quinn jest zaciekle chroni Jokera. Jej charakter jest unikalną mieszanką psychopatki oraz niebezpiecznej dziewczęcej słodkości. Jest przebiegła i ostra. Widzę ją jako siła, której nie wolno zlekceważyć.

Pytanie: Czy możesz opisać jak wygląda twoja praca jako osoba podkładająca głos?
Odpowiedź: Każda rola jest inna. Na przykład, jeśli muszę śpiewać, przedtem muszę wykonać ćwiczenia poprawiające mój wokal. Przez większość czasu, wyobrażam siebie jako uosobienie postaci, której użyczam głos. Często osoby podkładające głos muszą kręcić się w tą i z powrotem (dzielenie się mikrofonem) wchodząc co chwila do akcji. Przed dopasowaniem głosu dla istniejącej już postaci dokładnie obserwuje i słucham wszystko co mogę znaleźć.

Pytanie: Jakie są zalety i wady osoby podkładającej głosy?
Odpowiedź: Zalet jest zbyt wiele żeby je teraz wszystkie wymienić. Jest to bardzo interesująca praca. Jestem wdzięczna każdego dnia za tą pracę. Nie musisz czekać na ułożenie włosów oraz makijażu! Jest to unikalny świat, gdzie rządzi kreatywność. Czuje, że zarabiam na zabawie. Osoby w moim otoczeniu są geniuszami kreatywności i zaskakują mnie każdego dnia. Jedynym minusem jest to, że czasami musisz podłożyć głos w ostatniej minucie pracy, jednocześnie przesuwając swój obecny harmonogram dnia, więc czasami sprawy takie jak wizyta u lekarza zostaje przełożona na kiedy indziej.

Pytanie: Uczucia Harley Quinn do Jokera są bardzo skomplikowane, czy wg. ciebie jest ona w nim zauroczona?
Odpowiedź: Oczywiście, że jest zauroczona! Super słodka, lojalna, wkłada wiele serca w ten związek. Każdy kocha beznadziejnych romantyków!

Pytanie: Wiele czasu spędziłaś jako osoba podkładająca głos w projektach związanych z Batmanem, co najbardziej ci się podoba w historii Batmana i ogólnej pracy w tych projektach?
Odpowiedź: Czuje się niesamowicie uhonorowana. Kiedy zarezerwowałam „Batgirl”, byłam w siódmym niebie wiedząc, że będę częścią tej historii. Praca z Kevin’em Conroy’em, Mark’iem Hamill’em i Efram’em Zimbalist Jr. sprawia, że jesteś częścią czegoś o wiele większego od ciebie. Za każdym razem jestem w tym samym pokoju z wielkimi talentami, niesamowitymi aktorami, scenarzystami oraz kierownikami osób podkładających głosy. Jestem bardzo wdzięczna i pokorna.

Pytanie: Czy możesz opisać typową sesję dubbingową?
Odpowiedź: Typowa sesja dubbingowa dzieli się na kilka różnych sposobów. Jeśli pracujesz nad animowaną serią, masz możliwość pracy z innymi aktorami, którzy pracują nad swoimi postaciami. Każde nagranie przy Batmanie było zabawne, ale poważne. Znamy poziom szacunku, jakie przychodzi z bycia częścią dziedzictwa Batmana. Podczas sesji często wykonujemy scenę składająca się na przykład z dwóch stron. Każdy z nas podkłada głos tak jak w grze, żeby nie zgubić swojej kwestii. Kiedy jesteś świadkiem wysokiego poziomu talentu w tym pokoju, czujesz się niesamowicie. Dychotomia postaci jest ogromna. Muszę powiedzieć, że oglądanie Mark’a Hamill’a podkładającego głos Jokerowi podczas śmiechu jest dla mnie wielką przyjemnością! Jest tak samo wiele czasu na żarty i komedie jak i na prawdziwie aktorskie momenty. Zawsze na początku tworzymy głosy dla postaci, a następnie animatorzy tworzą animacje idealnie dopasowując mimikę postaci do głosu.
Pracując przy grze, zwykle pracujesz sam. Jako aktor musisz dopasować głos do stworzonej animacji wielokrotnie oglądając ten sam moment gry, albo nagrać nowy dialog do nieistniejącej jeszcze animacji. Może być to większe wyzwanie, ponieważ tworzenie dialogów będąc samemu w studio przez cztery godziny jest bardziej stresujące. W grach zwykle jest o wiele więcej dialogów, dlatego też praca zwykle w ten sposób jest szybsza. Jest oczywiście wiele momentów zabawy i współpracy, wiedząc, że jesteś częścią czegoś co przyniesie przyjemność rozrywkę tak samo osobom dorosłym jak dzieciom.

Wywiad przeprowadziła: SarahMay z Arkham City Community
Tłumaczenie: Witkos