Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Po dziesiątkach odsłon Batmana w branży gier video, Batman Arkham Asylum zasłużył na uznanie wśród krytyków i dostarczył długo oczekiwanego doświadczenia fanom serii. Gra zaczerpnęła wiele czarnych charakterów z galerii łotrów Dark Knighta, jednak wiele z nich od Pingwina do Prometeusza nie zostało wykorzystanych w pierwszej odsłonie gry.

Przed premierą bardzo oczekiwanego sequela gry, komiks Batman Arkham City trafił na półki, aby utorować drogę grze i odsłonić przed fanami więcej szczegółów z rozgrywki. Newsarama – Amerykański serwis publikujący wiadomości dotyczące nowości w świecie komiksów przeprowadził wywiad z twórcą komiksu Carlosem D’Anda o tym, czego mogą spodziewać się fani.

Newsarama: Carlos, czego mogą spodziewać się fani i gracze z historii opisanej w komiksie, a czego nie doznają grając w nową odsłonę gry?

Carlos D’Anda: Komiks będzie opisywał wydarzenia, które miały miejsce pomiędzy Arkham Asylum i Arkham City, wszystkie ‘sceny zza kulis’ i jak doszło do powstania nowej dzielnicy w Gotham City; myślę, że ten komiks będzie stanowił całkiem fajny ‘prequel’ do nadchodzącej gry dla każdego fana serii.

Nrama: Czy w celu zrozumienia fabuły tego komiksu należy zagrać w Batman Arkham Asylum?

D’Anda: Myślę, że fabuła z komiksu jest oddzielną historia, jednak zaznanie się w uniwersum Arkham Asylum, powoduje, że wydarzenia z książki wydają się ‘bardziej żywe’. Jeśli grałeś w grę, masz niesamowite wspomnienia z nią związane, począwszy od ponurych zakątków Arkham, przez niesamowite animacje do ścieżki dźwiękowej itd. Wraz z tworzeniem komiksu, miałem nadzieje na utrzymanie tego charakterystycznego klimatu, jaki został zawarty w Arkham Asylum.

Nrama: Także miałeś wkład w projektowanie artwork’ów i postaci dla Batman Arkham City, na czym polegało przenoszenie sztyku z 2D do trójwymiarowego świata gry?

D’Anda: Tak naprawdę różnica nie jest duża, może tylko w ‘renderowaniu’. Podczas projektowania dla gry, zazwyczaj jest to wykonywane w ‘stylu malarskim’, do celów praktycznych modeli 3D, które nakładane są na trójwymiarowe otoczenie. Wszystko to odpowiednio stonowane daje bardziej praktyczne i przejrzyste wrażenie niż rysunek lub szkic, ale poza tym staram się tylko stworzyć coś co wykląda świetnie i efekt daje dużo zabawy, niezależnie czy trafia na stronę komiksu czy do gry video.

N’rama: Lokalizacja nowej gry została przeniesiona z Asylum do miasta-więzienia, jaki to ma wpływ na wygląd postaci?

D’Anda: Niektóre postacie z Arkham Asylum widocznie ewoluowały pod względem wyglądu, ale nadal muszą zostać stonowane do Arkham Asylum, ich początkowego wyglądu. W pierwszej odsłonie miałem za zadanie wykonać stroje wyglądające niezbyt czysto, elegancko czy schludnie. Nie ma nic ‘ładnego’ w Arkham Asylum, a przy tworzeniu drugiej odsłony musiałem zachować ten sam schemat. Nie ma nic ‘ładnego’ w Arkham City, albo w jego mieszkańcach, lepiej być przygotowanym na szkaradny świat gry.

Nrama: Jak oceniasz walki Batmana z tyloma przeciwnikami naraz? Czy uzyskałeś równowagę w ich charakterystyczności i oryginalności?

D’Anda: W projektowaniu złoczyńców dla Arkham Asylum było faktycznie trochę łatwiej, i to głównie dlatego, że ich stroje różniła konieczność i ograniczenie tego, co można uzyskać z więźnia. Z wyjątkiem Jokera i Harley, wszystkie pozostałe postacie wtapiały się w tło więźniów i swoje własne. W Arkham City, wielkie wyzwanie stanowiło uzyskanie równowagi między ‘zbiorową pamięcią’ na temat wyglądu złoczyńców, ale w tym samym czasie sprawić, aby wtopili się w wspaniały świat stworzony przez Rocksteady. Ponownie, moim zadaniem było stworzenie czegoś ‘ciężkiego’.

73452_159791097386724_140262999339534_335272_3814989_n
Nrama: Tryb detektywistyczny był tak szczegółowy i popularny w oryginalnej grze, że postanowiłeś dodać go do komiksu? Jak dużym wyzwaniem było tak szczegółowe przedstawienie niektórych wrogów Batmana w postaci szkieletu?

D’Anda: Będzie to przedstawione w komiksie, jednak do tej pory nie miałem okazji rysować szkieletów ludzi, a przynajmniej nie w takich detalach. W tym przypadku będę musiał korzystać z mojego najlepszego przyjaciela – pana Photoshopa!

Nrama: Paul Dini jest autorem obu gier i komiksów Batman Arkham City, jak się pracowało z pisarzem, który jest teraz na drugim etapie reorganizacji całej serii Batmana?

D’Anda: Nie mogłem prosić o więcej… Paul żył i tworzył dla Batmana od wielu lat… Zna wszystkie postacie z każdej strony, i naprawdę, kto lepiej mógł opisać Harley? Mam za sobą wspaniałą współpracę z Panem Dini!

Thakan.

Newsarama.com