Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Karl Stjernberg jest członkiem grupy grafików, którzy zaprojektowali rekwizyty w grze. Stworzył setki znaków w całym Arkham City, takie jak znak kasyna. SarahMay, przeprowadziła z nim wywiad.


• Jaka jest twoja rola w Rocksteady?
Jestem grafikiem rekwizytów 3D.
• Jak długo pracujesz w Rocksteady?
Pracuję tu od listopada 2008 roku, czyli prawie trzy lata.
• Co sprawiło, że zacząłeś tu pracować?
Studiowałem grafikę 3D w Szwecji i częścią kursu było zostanie stażystą w firmie produkującej gry. Słyszałem jedynie kilka informacji na temat Batman: Arkham Asylum i widziałem jedynie kilka zdjęć z różnych magazynów, ale to co zobaczyłem sprawiło, że zainteresowałem się tym i pomyślałem, że fajnie byłoby pracować nad rzeczami związanymi z uniwersum Batmana.
• Jak wygląda twój normalny dzień?
Zazwyczaj dzień zaczynam z kubkiem mocnej kawy. Po tym sprawdzam swój harmonogram i uruchamiam 3D studio max i zaczynam pracować nad jakimiś ciekawymi obiektami. Siedzę obok swoich naprawdę dobrych przyjaciół, więc zwykle rozmawiamy na różne tematy, żartujemy i informujemy innych o tym, czym się zajmujemy w danej chwili.
• Opisz Arkham City
Jest to bardzo ciemne, nieprzyjazne oraz przygniatające miejsce, gdzie strażnicy są bardziej szaleni niż więźniowie. Widziałem ten świat, pracując nad nim przez cały czas. Widziałem go od samej idei do aktualnego miejsca, gdzie możesz latać po okolicy i pokonywać wrogów.
Gdybyś mógł podzielić się swoim doświadczeniem przy tworzeniu gry, co by to było?
Dla mnie było to dosyć niesamowite doświadczenie, tym bardziej, że jest to moja pierwsza praca w takiej firmie. Odkąd jestem grafikiem rekwizytów musiałem stworzyć wiele różnych rzeczy, zaczynając od prostych pudełek kończąc na potężnych znakach, broniach oraz statuach. Zróżnicowanie przy ich tworzeniu ochroniło mnie przed rutyną ciągłego tworzenia tych samych rzeczy przez cały czas, co jest bardzo ważne dla twojej kreatywności.
Skąd w twojej głowie pomysły na stworzenie tych znaków? Czy może były to komiksy, programy albo może sam je wymyśliłeś?
Nie każda rzecz stworzona przeze mnie została całkowicie wykonana z użyciem jedynie mojej wyobraźni. Niektóre pomysły zapożyczałem od grafików, czasem przeglądałem rysunki pokazujące środowisko miasta, a czasem na szybko wykonywałem ogólny szkic pokazując go komuś, kto mógł powiedzieć „Wygląda spoko” – wtedy mogłem zacząć pracować nad projektem. Rzeczy, którą są już przypisane do uniwersum Batmana, takie jak znak ACE chemical, z pewnością bierzesz inspirację z komiksu, a potem zaczynasz pracować nad nim starając się wykonać go z jak największym podobieństwem, ale przy okazji dając coś od siebie.
Jaki projekt był dla ciebie najtrudniejszy do wykonania?
Niektóre przedmioty mogą być bardzo trudne do zaprojektowania, ponieważ posiadają zaawansowane ruchome części. Jednak największym wyzwaniem dla mnie jest zaprojektowanie przyziemnych przedmiotów takich jak… toster – interesujący i zwracający uwagę. Co sprawia, że ten toster jest taki interesujący? Czy mogę zaprojektować go w taki sposób jakby posiadał swoją opowieść lub charakter? Kto używał tego tostera i jaką osobowość posiada ta postać? W tym przypadku jest to dosyć rzadko występujący przykład, ale jeśli myślę na temat tworzonego przedmiotu daje t0 naprawdę niesamowite rezultaty.

Źródło: Community.BatmanArkhamCity.com
Tłumaczenie: Witkos.