Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


Oto kolejny wywiad z osobą pracującą w Rocksteady. Tym razem z Abelardo Polonio, który jest jedną z najlepszych osób odpowiedzialnych za oświetlenie w grze Batman: Arkham City.

Jaka jest twoja rola w Rocksteady?

Pracuje jako osoba odpowiedzialna za oświetlenie w grze. Oświetlenie stało się bardzo ważnym aspektem gry przez ostatnie kilka lat i jest jednym z największych czynników wizualizacyjnych. Technika idzie do przodu poprzez coraz to lepsze oświetlenie, materiały oraz sprzęt. Moja praca polega na upewnieniu się aby każdy zakątek gry, był odpowiednio oświetlony zarówno z punktu widzenia artystycznego i technicznego.

Jak długo pracujesz w Rocksteady?

Jestem tu od 9 miesięcy.

Co sprawiło, że chciałeś tu pracować?

Największym czynnikiem było to, że dostaje szanse na stworzenie bardzo dobrej gry, jednocześnie pracując w firmie z klimatem małego przedsiębiorstwa oraz przyjaznej atmosferze. Chciałem również pracować w grupie, gdzie każdy jak najbardziej się stara i ma ciekawe pomysły jak stworzyć dobrą grę.

Arkham City

Jak wygląda twój przeciętny dzień?

Każdego dnia muszę robić coś innego, więc w mojej pracy zamiast rutyny zajmuję się dowolnym podziałem zadań. W zależności od tego na jakim etapie prac jesteśmy, mogę oświetlać ważne miejsca w grze, dopracowywać przedmioty, które wymagają poprawy, albo naprawiać błędy oraz problemy techniczne, które mogą wystąpować w dowolnym momencie. Dobrze się dogaduję z kolegami z pracy, więc nigdy się nie nudzę!

Opisz Arkham City.

Arkham City jest wspaniałym doświadczeniem dla gracza i punktem odniesienia dla innych gier tego typu. Ma w sobie coś co powoduje że każda postać i każdy element jest niesamowicie stworzony. Miasto jest mroczne, bezwzględne a klimatyczne środowisko sprawia, że chcesz się po nim poruszać. Jednakże, są to tylko cechy mało znaczące, ponieważ głębokość rozgrywki i dojrzałość fabuły jest tak unikalna, że sprawi, iż gra zostanie zapamiętana na wiele lat!

Gdybyś mógł się podzielić swoim doświadczeniem podczas pracy nad grą, co by to było?

Pracując nad czymś co kochasz jest bardzo satysfakcjonujące. Moment w którym bierzesz krok do tyłu i patrzysz jak gra nabiera kształtu po wielu miesiącach pracy jest bezcenny. Komentarze jakie otrzymujemy od społeczności zachęcają nas do dalszej pracy!

Wywiad przeprowadziła SarahMay.
Tłumaczenie: Witkos.