Get Adobe Flash player

Arkham Knight! Promocja!


PORTAL ARKHAMINFO.COM PREZENTUJE ZAPOWIEDŹ GRY BATMAN: ARKHAM CITY. NAPISANA ZOSTAŁA PONOWNIE PRZEZ NASZEGO REDAKTORA RIKO. KOPIOWANIE TEKSTU BEZ ZGODY AUTORA JEST ZABRONIONE.
UWAGA ! TEKST ZAWIERA SPOILERY Z BATMAN: ARKHAM ASYLUM.

Batman

30 sierpnia 2010

HEY BATS! Get over here…I’m starting to miss you…

Firma Rocksteady od samego początku nie wiele zdradzała nam informacji o kontynuacji gry Batman: Arkham City. Co ciekawe twórcy mimo wielkiego zainteresowania nową produkcją przemilczeli tę sprawę na każdy możliwy sposób. Ciszę złamał serwis Gameinformer publikując w Internecie pierwsze zdjęcia okładek swojego wrześniowego numeru. Od tamtej pory oczy całego świata skierowane zostały na w/w serwis. Co zainteresowało ludzi kontynuacją gry? Wręcz idealna część pierwsza odwzorowująca nam świat znany z uniwersum Batmana. Wiele gier, które powstały bazując na tym świecie były po prostu nieudane albo nużyły gracza swoją prostoliniowością. A co niektóre były powodem częstego napływu łez do oczu i krzyków do nieba jak można było tak „okaleczyć” bohatera jakim jest Mroczny Rycerz. Powiew świeżości pojawił się wraz z premierą gry Batman: Arkham Asylum. Wspomniany tytuł został okrzyknięty grą roku i trafił do serc milionów graczy niczym przesiąknięta miłością strzała Amora.

W pierwszej części gry Batman trafił do sławnego w swoim uniwersum więzienia dla ludzi obłąkanych. Wszystko było by piękne ale Jokerowi udało się uciec i urządził małą “imprezę” w całym więzieniu. A my wcielając się w rolę Mrocznego Rycerza mieliśmy za zadanie przyskrzynić Jokera. Jednym słowem trafiliśmy z dachu pod rynnę.  Jak pamiętacie władze azylu Arkham sprawował nie kto inny jak Quincy Sharp. Od pierwszej części gry mija półtora roku, a akcja przenosi się do specjalnie oddzielonej części miasta Gotham zwanej Arkham City. Skąd taka nazwa i w ogóle skąd się wzięło takie miejsce ? Już odpowiadam. Otóż swój wielki wkład w wybudowanie Arkham City ma nie kto inny jak były dyrektor azylu Arkham Quincy Sharp. Za poskromienie Jokera wziął na siebie wszelkie możliwe zaszczyty i honory. To umożliwiło mu zdobycie fotela burmistrza. Ogłosił potem, że więzienia Arkham Asylum i Blackgate są zbędne i nie nadają się już do utrzymywania więźniów. Wykupił więc część slumsów Gotham, ogrodził je murem i tak nazwał to miejsce miastem Arkham. Kontrolę nad więzieniem sprawuje wynajęta grupa najemników o nazwie Tyger. W samym więzieniu obowiązuje jedna święta zasada „Zakaz ucieczki, karą jest śmierć”. Więźniowie mogą jednak robić co im się żywnie podoba. Ale kto obejmie stanowisko dyrektora Arkham City skoro Sharpowi trafiła się fucha burmistrza? Zajmie się nim postać , którą pamiętają zapewne tylko zaciekli fani przygód człowieka nietoperza czyli sam Hugo Strange. Kim jest ta tajemnicza postać? Otóż profesor Hugo Strange zdobył sławę jako psychiatra, który chlubił się opracowaniem portretu psychologicznego Mrocznego Rycerza. Wydedukował między innymi, że pod maską nietoperza kryje się Bruce Wayne. Jego zainteresowanie przerodziło się w obsesję na punkcie Batmana. Profesor Strange przeprowadził serię eksperymentów medycznych z zakresu genetyki i kontroli umysłu, których celem miało być pokonanie Mrocznego Rycerza i zajęcie jego miejsca. W ich wyniku popadł w obłęd, ale w zakamarkach jego umysłu wciąż tkwi sekret prawdziwej tożsamości Batmana. Jeśli kiedykolwiek sobie o tym przypomni, sekret Bruce’a Wayne’a wyjdzie na jaw. Co ciekawe informacja, że Hugo Strange objął władze w Arkham City jest również tajemnicą dla świata spoza murów Arkham. A każdy kto stara się bardziej zagłębić w ten sekret przepada bez wieści.

Arkham City – moje miasto…

Rozmiar miasta Arkham jest 4-5 razy większy od terenu, który widzieliśmy w pierwszej części gry, ale nie tak wielki, aby swobodnie poruszać się na nim batmobilem. W stosunku do Arkham Asylum poszerzy się wachlarz możliwości głównego bohatera. Będziemy mogli bowiem penetrować dachy Arkham City bez większych ograniczeń używając przy tym gadżetu jakim jest linka z hakiem. Całe miasto zostało też podzielone na tereny dla różnych gangów. Każdy z więźniów, aby ocalić swoje życie i znaleźć dla siebie ochronę będzie do takiego wstępował. Więc o liczebności w grupach przestępczych możemy być najwyraźniej spokojni. Do dnia dzisiejszego wiadomo też, że władze nad częścią z nich będą sprawować dwie charakterystyczne postacie z uniwersum Batmana takie jak Joker czy Dwie Twarze. Przy czym ten drugi od samego początku będzie walczył o silną pozycję w nowym miejscu, aby nie zostać zjedzonym żywcem. Co więc zrobi Dwie Twarze? Będzie np. starał się zabić Kobietę Kot przed całą publiką więźniów. Na pomoc jej ruszy nie kto inny jak sam Batman. Nowością ma być również możliwość nasyłanie gangów na siebie. To wprowadza dość świeży powiew do gry i jest świetnym ruchem ze strony studia Rocksteady.

„Życie” na każdym kroku

Jednym z atutów pierwszej części gry było dopieszczenie Azylu Arkham w liczne szczegóły ubarwiające nam świat podczas naszych poczynań po korytarzach więzienia. Twórcy zapewniają, że sequel będzie równie dopracowany a nawet i bardziej. Rocksteady chce stworzyć świat jakiego jeszcze nie widzieliśmy w grach komputerowych. Akcja ma czyhać na nas na każdym kroku . Podróżując po mieście będziemy mogli podsłuchiwać rozmowy, które prowadzić będą nasi przeciwnicy . Rocksteady poświęciło ich wypowiedziom o wiele więcej linijek w scenariuszu niż w przypadku pierwszej części gry. A będzie warto czasem posłuchać naszych wrogów bo często będą mówić o tym co zamierzają zrobić np. mogą po rozmowie zacząć strzelać wszyscy razem. Będziemy mogli również ich przesłuchać zwłaszcza znajdzie to zastosowanie wśród ludzi człowieka zagadki. Sami przeciwnicy będą o wiele bardziej zróżnicowani.  Stanowi to nowość w przypadku pierwszej części.

Batman i jego gadżety

Styl walki będzie wzorowany na starym, znanym z pierwszej części gry, z tą różnicą, że będzie on o wiele bardziej rozbudowany. Co ciekawe, będziemy mogli teraz walczyć z kilkoma przecinikami równocześnie. Tym razem, gdy rzucą w nas krzesłem, Batman będzie mógł je złapać i odrzucić . Tak jak to było w Arkham Asylum, Mroczny Rycerz do walki będzie używał również swojej peleryny, bo część z przeciwników potrafi zablokować ciosy Człowieka Nietoperza. Według twórców od samego początku naszej przygody będziemy mieli dostęp do gadżetów, które zdobyliśmy w Arkham Asylum. Jednak będą one nieco udoskonalone i znajdą zastosowanie podczas walki . Pamiętacie żel, którym rozwalaliśmy ściany w Arkham Asylum? Teraz w walce wręcz, będziemy mogli rozpryskać go na plecach przeciwnika. Gra zostanie wzbogacona również o wiele nowych kombosów, które będą zakończone efektowną animacją w zwolnionym tempie. Będziemy mogli również chwycić dwóch przeciwników za pięści i je złamać, czy chociażby złapać ich głowy i uderzyć je o siebie. Oprócz tego, Batman będzie mógł wystraszyć tych najbardziej bojaźliwych przeciwników. Gracz po wciśnięciu specjalnego przycisku spowoduje, że Batman wypowie słowa np. „You’re All going down” co w najprostszym tłumaczeniu oznacza „Wszyscy zostaniecie pokonani”. Przeciwnicy po tych słowach uciekną przed nami w popłochu. Mroczny Rycerz będzie również mógł wezwać na pomoc swoich małych latających przyjaciół(nietoperze), którzy spowodują panikę i dezorientację w głowach przeciwników. Do naszego arsenału dołączą również granaty dymne. Oprócz tego, możliwe będzie użycie skoku nurkującego, tzw. “dive bomb” wprost na przeciwnika. Pojawi się również gadżet o dość ciekawej nazwie – “broadcast analyzer”, który umożliwi nam słuchanie takich stacji jak Gotham FM, ale jego głównym zastosowaniem będzie odczytywanie wiadomości pozostawionych przez Jokera. Jak więc widać Rocksteady nie próżnuje w pomysłach.

Misje dodatkowe

Pojawią się również misje dodatkowe, które ubarwią nam rozgrywkę. GI opublikował ostatnio, listę według której mogą pojawić się m.in. tacy przeciwnicy jak The White Shark czy Szalony Kapelusznik. Jest też dobra informacja dla fanów Zsasza. Ten czarny charakter zagości na ulicach miasta Arkham, aby bawić się z człowiekiem nietoperzem w przysłowiowego kotka i myszkę. Zostało to potwierdzone w podcast’cie przygotowanym przez serwis GI. Otóż po Arkham City krążą legendy, że osoba która odbierze dzwoniący telefon będzie martwa. Zgadnijcie kto nie będzie się bał go odebrać? Oprócz Zsasza mogą się również pojawić już znane nam postacie z pierwszej części gry. Osobiście sugeruje to po trzech losowych zakończeniach jakie przygotowali nam twórcy w pierwszej części (ręka wypływająca z wody).  Więc oby również Bane, Scarecrow i Killer Croc pojawili się w Arkham City chociażby i w zadaniach pobocznych.

Czy my się przypadkiem nie znamy ?

W Batman: Arkham City na dzień dzisiejszy wiadomo, że pojawią się takie postacie jak: Joker, Calendar Man, Zsasz, Two Face, Kobieta Kot i Harley Quinn, która zmieni swój ubiór w przeciwieństwie do pierwszej częśći. Zamiast stroju pielęgniarki, Harley nosi teraz czerwono-czarne spodnie oraz dobrze dobrany, odsłaniający brzuch top. Jej model twarzy został ponownie zmieniony na bardziej subtelny . Posiada ona teraz tatuaż Jokera na jednym ze swoich bioder, wystających z jej paska. Na chwile obecną tylko tyle przeciwników zostało potwierdzonych. Jednak jak wspomnieli twórcy ze studia Rocksteady w pierwszej części gry mogliśmy doszukać się wielu wskazówek (Easter Egg). Jak na razie postacie, które przedstawiłem wam w analizie pierwszego trailera sprawdzają się. Miejmy więc nadzieje, że niedługo ujrzymy również Pingwina, Czarna Maskę, mr. Freeze i Talii Al Ghul.  Zapewne niektórzy z w/w będą również posiadać część swoich terenów w Arkham City. Na potwierdzenie tej informacji przyjdzie nam jeszcze zapewne trochę poczekać.

Batmanie potrzebujesz pomocy ?

W pierwszej części gry pomocną dłoń wyciągała do nas Wyrocznia(ang. Oracle), czyli córka komisarza Gordona – Barbara. Wiadome jest, że nie pojawi się ona od razu. Co ciekawe Wyrocznia zaginęła. Kto więc wesprze Batmana? Nie kto inny jak wierny lokaj Alfred Pennyworth. Oprócz Alfreda Batman wierzy, że po jego stronie stanie również Kobieta Kot. Ale tak naprawdę jej intencje nie będą do końca jasne. Może się okazać, że stanie się ona kolejnym przeciwnikiem Batmana.

Multibatman

Tryb multiplayer się pojawi potwierdziła to gazeta “Playstation 3 Magazine”. W kolejnym numerze napisała sprostowanie informacji o trybie dla wielu graczy. Jak więc będzie? Pozostaje nam tylko czekać. Jednak wiele mówi się o Kobiecie Kot jako jednej z grywalnych postaci. Ale to nie jest również potwierdzone. Shefton Hill potwierdził, że w grze nie pojawi się tryb multiplayer. Co do samego Robina, twórcy na pytanie o pojawienie się tego bohatera skomentowali sprawę jasno „To byłoby fajne”. Tak naprawdę jest bardzo wątpliwe, czy ta postać się pojawi. Jak już to w Easter Egg jak to miało miejsce w przypadku Arkham Asylum. Ta wiadomość raczej ucieszy szerokie grono przeciwników “drozda”.

Spełnione marzenia ?

W tej dość obszernej zapowiedzi przygotowałem dla was wszystkie dostępne informacje znane nam odnośnie gry Batman: Arkham City. Co prawda premiera dopiero za rok(jesień 2011), ale już można z czystym sumieniem powiedzieć, że kontynuacja będzie hitem i grą roku 2011. Należy wybaczyć twórcą, że przełożyli premierę jak to miało miejsce w przypadku pierwszej części gry. Jednak wierząc w to jak stworzyli oni grę Batman: Arkham Asylum jestem spokojny o jej kontynuacje.

Riko.

Ta zapowiedź nie powstałaby bez pomocy Thakana, który przygotował dla was część informacji i zajął się sprawdzaniem moich “byków” w artykule 😀 Wielkie dzięki. Tak samo dziękuje SkyHawkowi i Mel za beta testy tekstu.